Monteringsfejl på kogeplade mede induktion

Senest opdateret 10-01-2020 06:34

Problem

  • Kogeplade tænder ikke /  virker ikke 
  • Kun to kogezoner virker 
  • Fejlkode E3, E311 eller E312 vises på effektindstillingens display (i nogle tilfælde også signaler/bip) 
  • Fejlkode E8 eller E822 vises på effektindstillingens display 
  • Kogesektionen sprænger sikringen. 

Gælder

  •  integreret induktionskogesektion
  •  fritstående komfur med induktionskogesektion

Løsning

Hvis det drejer sig om en nyinstallation, angiver nævnte problemer normalt, at produktet er installeret forkert.    

  1. Sørg for at kogepladen er installeret korrekt. Elektriske komfurer skal tilsluttes af en autoriseret elinstallatør, på 3 separate 230 V-faser. Hvis 1 fase eller nul mangler, virker 2 zoner/plader som regel ikke. En sikring til 1 fase i sikringsboksen ,kan også være defekt. Se i din installationsvejledning..
     
  2. Sørg for at dit kogegrej passer til kogepladen.
    Hvis du har et induktionskomfur og kun den store kogezone er ude af funktion, skal du sørge for, at gryden er stor nok og passer til kravet for minimumsdiameter, som beskrevet i brugsanvisningen. Hvis diameteren er for lille, eller hvis der ikke er nok magnetiserbart materiale i bunden af gryden, er det muligt, at kogezonen ikke fungerer i en høj eller såkaldt Power-indstilling.
     
  3. Hvis ovenstående ikke løste problemet, anbefaler vi at du booker besøg af en vores specialuddannede serviceteknikere.
    Du kan døgnet rundt nemt bestille et servicebesøg online, og selv vælge den ønskede dato for besøget.
Bestil en servicetekniker
Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Voss-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.