Lys i ovn virker ikke - tænder ikke lyset

Senest opdateret 22-12-2022 06:52

Problem

  • Lyset i min ovn virker eller tænder ikke.

Gælder

  • Ovne
  • Integreret/indbygningsovn
  • Fritstående komfur

Løsning

  1. Kontroller om du har valgt ovnfunktion uden lys.
    På enkelte ovnfunktioner, vil nogle ovnmodeller ikke automatisk tænde lyset. Det gælder bl.a. for ”ECO stegning og fugtig varmluft”. Hvis der ønskes ovnlys på disse funktioner kan det tændes ved, at trykke på lystasten på panelet.

  2. Kontroller om pæren er sprunget.
    Hvis pæren er mørk/sort på glasset er den sandsynligvis sprunget og skal derfor udskiftes.
    Lampeglasset kan i nogle tilfælde sidde rigtigt godt fast, og det kan være nødvendigt at bruge en tang
    Se vejledningen i din brugsanvisning her om hvordan pæren udskiftes. Hvis det ikke er beskrevet i brugsanvisningen hvordan pæren udskiftes, kan det være nødvendigt, at en tekniker undersøger og evt./udskifter pæren. Dette gælder f.eks nogle typer LED pære / LED belysning.
    Pæren kan være med forskellige type fatning f.eks. E14, G4, G9 så det anbefales, at afmontere den gamle pære først, så du kan se hvilken type du skal købe.
    Se her oversigt over sokkel typer på pære:


    Du kan købe en ny pære i webbutikken her.

  3. Hvis ovenstående ikke løste problemet, anbefaler vi at du booker besøg af en vores specialuddannede serviceteknikere.
    Du kan døgnet rundt nemt bestille et servicebesøg online, og selv vælge den ønskede dato for besøget. .

Tip

  • Pære er dækket af reklamationsretten i 6 måneder fra købsdato.
Bestil en servicetekniker
Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Voss-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.

Reservedele og tilbehør
Reservedele og tilbehør

Find originale reservedele til dine Electrolux-produkter i vores webshop og få dem leveret til døren.